• Cykl spotkań pt. "Dziecko nie w porę"

• W środę 23 marca klasy drugie 2 LOb i 1TMB, które uczestniczą w lekcjach wdż z p.Marta jankowiak, wzięły udział w spotkaniu z p. Paulina Mielcarz z Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Cerekwicy Nowej. Prelekcja ta rozpoczęła cykl spotkań pt."Dziecko nie w porę". Dziękujemy Pani Paulinie Mielcarz za poświęcony czas i z niecierpliwością kolejne klasy czekają na wyklady.

• "Hazard. Nie daj się wciągnąć!

• "Hazard. Nie daj się wciągnąć ?To cykl spotkań z Panem Marcinem Szewczykiem z Wielkopolskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Poznaniu, zorganizowanych przez p. Marta Jankowiak. Uczniowie z klas: 1LOb, 1TZ, 1 LOa, 3LOb,3TC,2TM, 3 LOa, 3 TMB i 2 LOb podczas spotkań poznali zagrożenia związane z korzystania ze stron internetowych oraz niebezpieczeństwa płynące z uzależnienia od hazardu. Bardzo dziękujemy za przekazana wiedzę oraz interesujące przykłady!

• Światowy Dzień Poezji w Kamienicy Kultury

• 21 marca obchodzony jest Światowy Dzień Poezji. Z tej okazji w Kamienica Kultury odbył się „Poetycki Koncert”. Swoją interpretację dwóch tekstów lirycznych naszego absolwenta – Krzysztofa Marcinkowskiego, zaprezentowały uczennice klasy 2 TR – Magda Kałużna i Aga Kempa, a całe wydarzenie poprowadziła uczennica klasy 3 TŻ Natalia Bachorska.

• Dzień bez plecaka

• Rada Samorządu Uczniowskiego zaprosiła cała społeczność szkolną na wspólne wiosenne śniadanie na trawie na dziedzińcu.

• Zieleniec

• Jedynka na Zieleńcu 2022. Uczniowie naszej szkoły spędzili aktywnie czas na skąpanych w słoncu stokach Zieleńca. Uczyliśmy się jeździć na nartach i snowboardzie. Dziesiąty wypad - jak zwykle zakończony sukcesem.

• Akcja "Nowy wózek dla Tadeusza"

• Od wtorku w naszej szkole trwa akcja "Nowy wózek dla Tadeusza". Jesteśmy ogromnie wdzięczni za zaangażowanie oraz udział w akcji. Zakup nowego i bardziej nowoczesnego wózka ułatwi Tadeuszowi codzienne funkcjonowanie. Dla nas, jako nauczycieli, jest to bardzo wzruszające, że uczniowie tak chętnie przystąpili do działania. Sprzedaż wypieków , przygotowanie puszek do zbiorki oraz granie na instrumentach , to są Ich inicjatywy . Dziękujemy również wszystkim, którzy do tej pory wpłacili pieniądze na konto Tadeusza na siepomaga.pl. Jesteśmy także wdzięczni za samodzielne podejmowane inicjatywy na rzecz Tadeusza. Bjørn Berserk przeprowadził zbiórkę na streamingu, a dochód z niej przelał na konto. Bjørn nie zna osobiście Tadeusza (o zbiórce dowiedział się naszej strony na fb), ale bardzo chciał pomóc w zakupie wózka. Dziękujemy za Wasze i zachęcamy do dalszych wpłat. Każda złotówka ma znaczenie

• "Olimpiada Solidarności - Dwie dekady historii"

• W środę 16 marca w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu odbył się etap wojewódzki VIII edycji ogólnopolskiego konkursu "Olimpiada Solidarności - Dwie dekady historii". Konkurs ma na celu poszerzenie wśród uczniów wiedzy historycznej, szczególnie dotyczącej Polski z lat 1970-1990.

W etapie wojewódzkim brały udział uczennice naszej szkoły Julia Ferenz z klasy 3LOAa/SP oraz Alicja Kubicka z klasy 3TR/SP, które uzyskały najlepszy wynik w etapie szkolnym.

Gratulujemy

• Konkurs ZUS

• W naszej szkole odbył się konkurs ZUS “Jak zachęcić babcie lub dziadka do założena konta w banku?”  Uczniowie klas o kierunku technik poligrafii i grafiki cyfrowej wykonali plakaty i komiksy na konkurs, tymi pracami zakwalifikowali się do etapu regionalnego wszystkim uczniom gratulujemy i życzymy powodzenia w następnych konkursach.

Pan Dyrektor rozdał pamiątkowe dyplomy i drobne upominki od organizatorów konkursu.

• Wycieczka do Szczecina

• 7 i 8 marca 2022 roku odbył się wyjazd do Szczecina z akcji edukacyjnej „młody E-lider”. W projekcie brała udział klasa 1Ti oraz 2Tib.
                        Po długiej choć przyjemnej podróży dotarliśmy do budynku Uniwersytetu Szczecińskiego, gdzie odbywały się nasze zajęcia. Po podzieleniu się na 4 grupy zostaliśmy oddani pod opiekę wykładowców. Po zajęciach pojechaliśmy do hotelu praktycznie w centrum Szczecina. Po rozpakowaniu całą grupa wyszliśmy na zwiedzanie miasta wraz z przewodnikiem. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy oraz zobaczyliśmy wiele pięknych miejsc. Przepełnieni tajemnicami Szczecina oraz wiedzą z uczelni udaliśmy się z powrotem do hotelu. Następnego dnia po śniadaniu znowu pojechaliśmy na uczelnię, gdzie odbyła się reszta planowanych zajęć. Po paru godzinach ze smutkiem na twarzach opuściliśmy uniwersytet aby udać się z powrotem do naszych domów. Była to świetna wycieczka, z której każdy z nas z pewnością wyniósł wiele wiedzy oraz przydatnych  informacji.

Stanisław z 1 TI

• Wyjście na łyżwy

• 4 marca klasa 1 TI w ramach niespodzianki od rodziców i wychowawcy wyszła na łyżwy. Niektórzy pierwszy raz weszli na lodowisko inni świetnie jeździli. Uczniowie wzajemnie się uczyli i sobie pomagali. To była godzina świetnej zabawy ;)

• Targi Edukacyjne w Poznaniu

• 11 marca młodzież w naszej szkoły uczestniczyła w Targach Edukacyjnych w Poznaniu.

Podczas wydarzenia uczniowie mogli zapoznać się z ofertą kilkudziesięciu placówek edukacyjnych – m.in. uczelni wyższych z kraju i zagranicy, które zachęcić miały potencjalnych kandydatów, do wybrania takiej a nie innej ścieżki zawodowej. Podczas wydarzenia chętni mogli skorzystać z fachowej pomocy doradców zawodowych. Targi Edukacyjne to również bogaty program konferencji i szkoleń oraz warsztatów dla nauczycieli, rodziców i uczniów przygotowywanych przez wielkopolskie ośrodki doskonalenia nauczycieli.

WAŻNE!!

Od środy 16.03 przed gabinetem pedagoga szkolnego wystawione będą przywiezione z Targów informatory uczelni wyższych , serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych do zapoznania się z informacjami i ofertami uczelni wyższych.

Po Targach udaliśmy się na wystawę do Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu. Antoni Gaudí to jedna z najwybitniejszych, najbardziej rozpoznawalnych i podziwianych postaci w historii sztuki. Genialny architekt, wizjoner, „czarodziej architektury”. Jego modernistyczne, wręcz rewolucyjne koncepcje architektoniczne i wyjątkowy talent – wzbudzały i nadal wzbudzają – ogromne emocje. Na wystawie zaprezentujemy ok. 150 eksponatów (plany, makiety, rysunki, rzeźby, meble, elementy architektoniczne, ceramikę, fotografie, wideo, mapping), pochodzących z kolekcji hiszpańskich instytucji publicznych oraz prywatnych.

• Rozwijamy wiedzę historyczną.

• Uczymy się i rozwijamy wiedzę historyczna... Uczeń klasy 2 TM Szymon Matuszak zorganizował na zajęcia z historii z panią Marta Jankowiak, strój lekarza walczącego z dżuma. Dodatkowo przygotował prelekcje na temat historii tego stroju.